Stacja rozrządowa - Brochów na przestrzeni wieków

Idź do spisu treści

Menu główne:

Stacja rozrządowa

Stacja > Stacja rozrządowa

Najszybszym sprawnym parowozem, który do tej pory jest "pod parą" jest niemiecki DR 18 201, wyprodukowany przez firmę RAW Meiningen.
W 1961 roku z wykorzystaniem trzech innych parowozów zbudowano DR18 201 (parowóz powstał w wyniku przebudowy przedwojennej maszyny DGR 61 002. Dużej średnicy koła napędne pochodzą od parowozu Baureihe 61 wyprodukowanego w Henschel & Sohn, od tego parowozu wykorzystano również podwozie oraz układ parorozdzielczy. Tylna oś toczna i zewnętrzne cylindry pochodziły z parowozu wysokiego ciśnienia H 45 024. Do parowozu dołączono tender od lokomotywy parowej Baureihe 44. Parowóż opalany jest mazutem.
W 1972 r. prowozów DR 18 201 pojechał z prędkością 182,4km/h. Jest cały czas pod parą i należy do prywatnej firmy Dampf-Plus, ktora organizuje pociągi okolicznościowe m.in do Wrocławia, gdzie był w 2011 i 2013 roku. Na co dzień DR 18 201 przebywa w parowozowni Nossen (Saksonia).
Poniżej zdjęcia z przejazdu  DR 18 201 w dniu
9 lipca 2016 r. na terenie Brochowa.


 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego